Broda – cum am pornit si cum am ajuns unde suntem?

Cristina şi Flaviu Crăciun sunt doi tineri entuziaşti, care au reuşit să aducă la Cluj o afacere internaţională de milioane de Euro – personalizarea materialelor promoţionale. Firma clujeană Broda, filială a Araco Internaţional B.V., sărbătoreşte luna aceasta 5 ani de activitate. Aniversarea s-a celebrat atât intern, printr-un dineu dedicat angajaţilor, cât şi extern, printr-o serie de campanii dedicate clienţilor şi partenerilor. Cristina (CC) şi Flaviu (FC) au fost de acord să ne spună câteva cuvinte despre business-ul lor, cu ocazia aniversării a 5 ani de activitate.

Personalizarea obiectelor promoţionale – o afacere de milioane de euro

Piaţa materialelor promoţionale a ajuns la 3 milioane de euro anual. Firme din diverse domenii apelează la personalizarea de obiecte destinate angajaţilor sau clienţilor, ca o acţiune de promovare a brandului.

R: Ce servicii oferă Broda şi cui se adresează acestea?

FC: Personalizăm o gamă largă de produse textile, de la şepci, tricouri, lanyards şi echipamente de lucru, până la prosoape, sacoşe textile şi accesorii auto. Fie că vorbim de broderie simplă sau laser, serigrafie sau transfer termic, încercam să ţinem mereu pasul cu vremurile şi să folosim cele mai noi tehnologii. Clienţii noştri sunt firme care se ocupă de comercializarea obiectelor promoţionale personalizate sau beneficiari finali – firme din domeniul sistemelor de securitate şi pază, panificaţie sau servicii medicale.

Prima comandă a fost cea mai grea

R: Cum a început Broda şi cum a reuşit să crească în toţi aceşti ani?

            FC: Am pornit afacerea cu trei utilaje de brodat, pe vremea când nici nu ne imaginam că o să ajungem la o cifră de afacere de peste un million de euro. Când a venit prima comandă ne-am dat seama că suntem depăşiţi de situaţie. Am luat chiar în calcul posibilitatea de a externaliza lucrarea, nu credeam că vom fi capabili să o ducem la bun sfârşit. Era momentul unei strategii de grup – ne-am strâns toată echipa în hala de producţie, am analizat toate cerinţele şi am decis să facem tot posibilul. Şi am reuşit. De atunci, am mai avut multe lucrări ce păreau imposibile – însă când a fost vorba de termene scurte ne-am mobilizat toate forţele, iar când am avut nevoie de o capacitate mai mare de producţie am crescut numărul utilajelor de producţie, spune Flaviu Crăciun, x Broda.

                CC: Da, a fost o creştere graduală, sănătoasă – am crescut împreună cu clienţii noştri şi ei cu noi. Printre cei cu care colaborăm de la început se numără Lander, Samdam, Chili Ideas, Your Promo.

Cea mai mare realizare? Fiecare comandă livrata cu succes.

CC: Cea mai mare provocare de până acum? Aş spune că a fost comanda pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2014 – personalizarea a 60.000 de tricouri cu numărul 12, pentru “suporterul de acasă”. Părea o misiune imposibilă să finalizăm comanda înainte de eveniment, timpul de producţie a fost foarte scurt. În cazul produselor destinate unui eveniment, nu pot exista întârzieri. Chiar şi o oră întârziere poate face întreaga comandă inutilă. A fost greu, s-a muncit zi şi noapte, zile la rând, dar toată echipa a înţeles importanţa livrării la timp şi, cu toate forţele unite, am reuşit.

Ce mai importantă resursa? Echipa.

R: După 5 ani de experienţă, care credeţi că e cel mai important factor pentru a reuşi în acest domeniu?

            CC: Echipa. Depinzi de echipă la fiecare comandă. E important să ai lângă tine oameni care să-ţi împărtăşească viziunea. Noi am rezistat pe piaţă pentru că am oferit mereu produse şi servicii de calitate. În procesul de personalizare sunt multe etape care necesită o atenţie foarte mare la detalii, uneori chiar migală, în faza de finisare.

 Sunt bucuroasă să pot spune că avem aici, la Broda, o echipă deosebită. Datorită oamenilor care au muncit alături de noi am ajuns aici şi pentru asta le mulţumim.

FC: Mulţumim echipei şi tuturor partenerilor noştri care au văzut în noi un furnizor de încredere şi ne-au onorat cu comenzi în toţi aceşti ani – îi asigurăm că vom continua să le livram produse şi servicii de calitate.”