De ce șapca promoțională ar trebui inclusă în strategia de marketing?

Oferirea de obiecte promoționale este privită de angajați, parteneri sau clienți ca un feedback pozitiv sau o mulțumire. În prezent acestea sunt utilizate la nivel global pentru a contribui la promovarea identității companiei, a produselor sau serviciilor. Aproape orice obiect textil poate fi marcat cu logo-ul companiei. Cele mai frecvente obiecte sunt lanyards, pixurile și cănile. O mare parte dintre categoriile de produse promoționale includ articole textile precum tricourile sau șepcile.

 

 

Pălăriile și șepcile sunt cadouri promoționale care pot purta literalmente logo-ul companiei. Pentru că acestea sunt purtate de oricine, indiferent de anotimp sau loc, sunt unele dintre cele mai potrivite cadouri care se pot oferi. Iar după cum știm, obiectivul principal al promoționalelor sunt de a spori gradul de notorietate, astfel șepcile își pot îndeplini cu succes rolul în strategiile de marketing.

 

Care este rolul șepcii promoționale?

 

Odată cu anii 1990, când artiștii hip-hop sau regizorii au început să le poarte, șepcile au devenit un accesoriu la modă, pe care astăzi le întâlnim peste tot. Acestea pot deveni instrumente eficiente de promovare dacă sunt personalizate prin broderie, sublimare sau transfer. Moda și utilitatea sunt principalele motive pentru care oamenii aleg să le poarte, fiind un avantaj semnficativ pentru companii, care pot alege să se promoveze eficient, tocmai datorită vizibilității sporite.

 

 

Componentele șepcii

 

Cozorocul

Rolul acestuia este de a proteja purtătorul de razele soarelui. În cazul sportivilor, cozorocul ajută sportivul să aibă o vizibilitate mai bună, oferind umbra necesară ochilor. Forma cozorocului poate să difere, existând șepci cu vârf plat, curbat sau semi-curbat.

Panouri

Acestea sunt secțiuni semisferice, care, unite, formează calota șepcii. Acestea sunt unite în vârf printr-un buton, care poate să fie de aceeași culoare sau poate fi metalic. Unele șepci sunt alcătuite din paneluri fabricate din materiale care permit circulația aerului, altele includ orificii aerisite. Exită de asemenea și șepci fără paneluri, acestea fiind fabricate dintr-un material textil sau din plastic.

Benzile

Una dintre benzi contribuie la ajustare, fiind atașată în spatele panelurilor, pentru a regla dimensiunea șepcii, în funcție de mărime. Banda interioară anti-transpirație este acea bucată de material din interiorul șepcii, de la baza calotei, care atinge capul. Principalele beneficii sunt: rezistența la umezeală, confort sporit în utilizări și uneori reducerea temperaturii cu 5 grade sau mai mult.

Materialul

 

Cele mai întâlnite șepci de pe piață sunt din bumbac sau lână, însă pot exista și șepci din poliester. Pentru aerisire eficientă, anumite secțiuni ale șepcii sunt realizate din plasă. Dacă acestea sunt folosite pentru activități sportive,  sunt fabricate din materiale subțiri, rezistente la umezeală.

Culori

Șepcile sunt disponibile într-o varietate de culori, însă cel mai important este să luați în calcul preferințele clienților și paleta de culori a brandului.

 

 

 

Câteva curiozități despre șepci

Prima versiune, care este asemănătoare cu modelul actual de șapcă, a apărut în anul 1860, când echipa Brooklyn Excelsiors a purtat un asemenea accesoriu, care ulterior a fost denumită mai târziu ca fiind stilul Brooklyn.

În anul 1940, producătorii de șepci au introdus o bandă din latex, cu scopul de a întări materialul din interiorul șepcii. Schimbarea de atunci până acum constă în culoarea materialului folosit.

Echipa Detroit Tigers au fost primii care și-au inscripționat logo-ul pe șapcă. De atunci, acest trend s-a răspândit, șapca devenind un articol promoțional foarte răspândit și apreciat. Șapca era personalizată cu logo-ul ehipei pe partea frontală și în spate era prevăzută cu un ajustor realizat din elastic, din plastic, cu scai sau cu fermoar, pentru ca dimensiunea să se poată modifica în funcție de utilizator.

Sunteți gata să includeți șepcile promoționale în strategia de marketing? Contactați Broda pentru a afla mai multe informații, opțiuni, culori și stiluri.